En fräsch och ren arbetsmiljö

21 april 2020
patrick_pettersson

Det är mycket att planera och tänka på som företagare och arbetsgivare. En viktig sak är de anställda, att de mår bra och att arbetsplatsen är trivsam. Både medarbetare, besökare och kunder uppskattar en trivsam och funktionell arbetsmiljö. Ofräscha arbetslokaler gör ingen glad och skapar lätt irritation. Och smutsiga och dammiga lokaler kan även orsaka allergier. Vanliga symtom är snuva, kliande ögon och trötthet. Att därför se till att städningen på kontoret fungerar och utförs regelbundet är viktigt.

 

Det är de små sakerna som gör det

Tänk att slippa tänka på vem som ska plocka undan alla kaffemuggar eller se till så att det alltid finns toalettpapper på toaletterna? Det finns exempelvis Kontorsstädning i Stockholm där man själv bestämmer vad man vill ha hjälp med och hur ofta man vill ha städat. Kontorsrum, kontorslandskap, konferensrum, korridorer, entrér och reception. Det är många rum att hålla ordning på och det gör stor skillnad om man har någon som regelbunde torkar dörrar och lister, glaspartier och telefoner. Tömmer papperskorgar dammsuger och torkar golv. Saker som man inte alltid tänker på men som gör skillnad för hur kontoret upplevs, helhetsintrycket blir att kännas väldigt trevligt. 

 

 

Sålla bort de oseriösa

Det finns många bra städföretag att välja på men tyvärr också en hel del oseriösa företag med dåliga arbetsförhållanden. Att både begära in referenser och offerter är därför viktigt innan man väljer städföretag. Likaså att försäkra sig om att företaget har F-skattebevis och inga betalningsanmärkningar. Man kan även vända sig till facket och höra sig för. Det är viktigt att man samarbetar med seriösa företag. Träffa representanten för städföretaget innan ni skriver kontrakt och gå igenom vad som ska göras. Känn efter vilket intryck personen ger och kolla upp de referenser som ni får. Stämmer allt så har ni hittat rätt städfirma och det är bara att skriva kontrakt.

Fler nyheter